Where and when
From
To
Museo Novecento
Altre sedi
a site-specific work for the Museo Novecento
curated by Sergio Risaliti and Jacopo Gonzales
MP5 enters the Museo Novecento with refined and peremptory iconicity, invited by director Sergio Risaliti to create a site-specific work to celebrate the tenth birthday of the young Florentine institution.
The third dimension – this is the title of the work – unfolds like a long ribbon of black and white figures painted directly on the walls of the Museum’s two loggias, between the ground and first floors. A population, a world that unfolds, born in and from the light, like a long score, a choreography of bodies, a classical frieze whose dimensions recall Michelangelo’s frescoes on the ceiling of the Sistine Chapel.
La potenza comunicativa del lavoro di MP5 è nota in Italia e nel mondo. È la sua cifra linguistica, così incisiva e radicale, così perentoria e inaggirabile, così riconoscibile e difficile da dimenticare. La sua pratica non accetta facili definizioni, non pretende iscrizioni a generi e a scuole, piuttosto abbraccia l’idea di un linguaggio aperto ed inclusivo che con dolcezza e raffinata poesia rifiuta compromessi e addomesticamenti. Un linguaggio di sofisticata cultura visiva che raggiunge il cuore e fa comunità, parla alle moltitudine e mette in scena la sensualità dell’intimità, l’erotismo della differenza esibita con naturalezza e senza pudore.